Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS | Неділя, 28.04.2024, 09:48 | |
| ||
Група "Гості"Вітаю ВасГість | Мукачівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 10 |
|
Шкільна бібліотека
Шкільна бібліотека є обов’язковим структурним підрозділом загальноосвітнього навчального закладу, тому всі стратегічні освітньо-виховні завдання, які належить вирішувати школі, трансформуються в завдання та діяльність шкільної бібліотеки. Серед них: Ø підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій шкільної бібліотеки, які включають найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; Ø забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і кропітке їх вивчення й задоволення відповідно до можливостей бібліотеки; Ø формування у дітей стійкої потреби у книзі; Ø підвищення бібліотечної культури учнів засобами бібліотечно-бібліографічних уроків, проведення дня бібліотеки, тижня книги; Ø оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачем; Ø координація дій шкільної бібліотеки з учнями, педагогами, батьками щодо популяризації книги; Ø задоволення інформаційних потреб книгокористувачів, формування навичок їх бібліотечно-бібліографічної освіти; Ø систематична робота із збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду бібліотеки за допомогою краєзнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів; Ø розширення фонду засобами проведення доброчинних акцій „Подаруй книжку шкільній бібліотеці!”; Ø забезпечення демократичного доступу книгокористувачів до інформації, вільний доступ до книжкового бібліотечного фонду; Ø піднесення іміджу бібліотеки та шкільного бібліотекаря, доведення значимості його праці у навчально-виховному процесі ; Ø зміцнення матеріальної бази шкільної бібліотеки. Необхідною передумовою досягнення поставлених цілей є своєчасна, достовірна інформація, на основі якої педагоги та керівництво школи грамотно й оперативно вирішують поточні педагогічні завдання. Цю інформацію педагоги можуть отримати в шкільній бібліотеці, де бібліотекар має ретельно добирати та систематизувати її. Розуміючи важливість особистісно орієнтованого навчально-виховного процесу як такого, що допомагає дитині оволодіти процесами самоконтролю, самооцінки, самопізнання, самоосвіти, самореалізації, саморозвитку тощо, бібліотекар продовжить в наступному навчальному році працювати над темою: „Естетичне виховання”. Одним з найважливіших завдань роботи бібліотеки є завдання середньої освіти: „…виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй” Форми, методи і прийоми роботи шкільної бібліотеки по вихованню національної свідомості надзвичайно різноманітні. Вони добираються залежно від віку учнів. Бібліотека продовжить плідно працювати разом з педагогічним колективом школи, особливо з учителями української мови та літератури. Кардинальні зміни, що відбулися в усіх сферах життя нашого суспільства, зокрема у розвитку і становленні національної школи, нові орієнтації у змісті освіти та вихованні підростаючого покоління вимагають перегляду й оновлення багатьох аспектів діяльності шкільної бібліотеки, в цілому системи бібліотечної справи. У сучасних умовах основними завданнями шкільної бібліотеки є: Ø виховувати у школярів інформаційну культуру, культуру читання; Ø формувати вміння користуватися бібліотекою, її довідковим апаратом; Ø розвивати творчу думку, пізнавальні здібності та інтереси школярів, сприяти успішному засвоєнню ними навчальних програм; Ø забезпечувати зростання професійної компетентності педагогічних кадрів; Ø сприяти різними формами і методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів, забезпеченню літературою їхніх соціальних та культурних потреб; Ø виховувати у школярів культуру, національну свідомість, шанобливе ставлення до книги як джерела знань. Минулого року пройшлибібліотечні уроки в усіх класах початкової школи. Найактивнішим був_4-А клас (класовод Польова Т.П.) Відбулася зустріч з міським письменником В.В. Дворніченко. На цій зустрічі були присутні учні 4-А, Б, В, 6-А класів. Створено та активно працює бібліотечний актив «Друзі книги»,в який входять учні 7-А класу. В кожному класі працюють Пости бережливих. За планом роботи в січні буде проведено І тур акції «Живи, книго!». Підготовлено книжкові виставки , заходи, присвячені визначним датам, за участю вчителів української мови та світової літератури Калинич М.Т., Гноянко Н.А., Гузинець В.М., Сахацької Т.С.: - К. Чуковський (130 років): книжкова виставка, літературний ранок «В гостях у дедушкиЧуковского»; - М.Цвєтаєва (120 років): книжкова виставка, вечір поезії «Красною кистью рябина зажглась»; - С.Крушельницька (140 років):книжкова виставка, літературно-музична година «Її життя – неперевершений успіх і постійне зречення»; - П.Орлик (340 років): книжкова виставка, усний журнал для 5 – 11 класів; - Б.Лепкий (140 років):книжкова виставка «Поезіє, розрада одинока», час поезії «Я жив тобою, Україно!»; - А. Малишко (100 років):книжкова виставка «Розстріляним ходжу по Україні»; - Г.Сковорода (290 років): книжкова виставка «Поезія та філософія в творчості Г. Сковороди», літературно-музична композиція «Світ ловив мене та не піймав!» - В.Чорновіл (75 років):книжкова виставка «Могутні масиви народного духу і сил», усний журнал для 5 – 11 класів. Учні школи забезпечені підручниками на 98%, не отримані підручники з математики у 4 класах, відсутні потрібні підручники з іноземної мови. Профільні класи забезпечені повністю. У минулому півріччі зафіксовано 157 відвідань шкільної бібліотеки, що в середньомуна учня 5—11 класів складає 0,5 відвідувань, що свідчить про недостатнє охоплення учнів бібліотекою і відсутність дієвого контролю за читанням учнями програмної літератури вчителями школи. ВИРІШЕНО: 1. Вважати роботу шкільної бібліотеки задовільною. 2. Якісно і своєчаснопроводитисплановані заходи другого півріччя 2012-2013навчального року. 3. Скоординувати роботи шкільної бібліотеки з роботою класоводів, класних керівників, предметних методичних об’єднань. 4. Розробитибібліотечні заходи різних форм та напрямків для залученняучнівшколи в активнішічитачі. 5. Учителям-предметникам встановити контроль за відвідуваннямучнямибібліотекишколи. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz |