Шкільна бібліотека є обов’язковим структурним підрозділом загальноосвітнього навчального закладу, тому всі стратегічні освітньо-виховні завдання, які належить вирішувати школі, трансформуються в завдання та діяльність шкільної бібліотеки. Серед них:
Ø підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій шкільної бібліотеки, які включають найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;
Ø забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і кропітке їх вивчення й задоволення відповідно до можливостей бібліотеки;
Ø формування у дітей стійкої потреби у книзі;
Ø підвищення бібліотечної культури учнів засобами бібліотечно-бібліографічних уроків, проведення дня бібліотеки, тижня книги;
Ø оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачем;
Ø координація дій шкільної бібліотеки з учнями, педагогами, батьками щодо популяризації книги;
Ø задоволення інформаційних потреб книгокористувачів, формування навичок їх бібліотечно-бібліографічної освіти;
Ø систематична робота із збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду бібліотеки за допомогою краєзнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів;
Ø розширення фонду засобами проведення доброчинних акцій „Подаруй книжку шкільній бібліотеці!”;
Ø забезпечення демократичного доступу книгокористувачів до інформації, вільний доступ до книжкового бібліотечного фонду;
Ø піднесення іміджу бібліотеки та шкільного бібліотекаря, доведення значимості його праці у навчально-виховному процесі ;
Ø зміцнення матеріальної бази шкільної бібліотеки.
Необхідною передумовою досягнення поставлених цілей є своєчасна, достовірна інформація, на основі якої педагоги та керівництво школи грамотно й оперативно вирішують поточні педагогічні завдання. Цю інформацію педагоги можуть отримати в шкільній бібліотеці, де бібліотекар має ретельно добирати та систематизувати її.
Розуміючи важливість особистісно орієнтованого навчально-виховного процесу як такого, що допомагає дитині оволодіти процесами самоконтролю, самооцінки, самопізнання, самоосвіти, самореалізації, саморозвитку тощо, бібліотекар продовжить в наступному навчальному році працювати над темою: „Естетичне виховання”.
Одним з найважливіших завдань роботи бібліотеки є завдання середньої освіти: „…виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй”
Форми, методи і прийоми роботи шкільної бібліотеки по вихованню національної свідомості надзвичайно різноманітні. Вони добираються залежно від віку учнів. Бібліотека продовжить плідно працювати разом з педагогічним колективом школи, особливо з учителями української мови та літератури.
Кардинальні зміни, що відбулися в усіх сферах життя нашого суспільства, зокрема у розвитку і становленні національної школи, нові орієнтації у змісті освіти та вихованні підростаючого покоління вимагають перегляду й оновлення багатьох аспектів діяльності шкільної бібліотеки, в цілому системи бібліотечної справи. У сучасних умовах основними завданнями шкільної бібліотеки є:
Ø виховувати у школярів інформаційну культуру, культуру читання;
Ø формувати вміння користуватися бібліотекою, її довідковим апаратом;
Ø розвивати творчу думку, пізнавальні здібності та інтереси школярів, сприяти успішному засвоєнню ними навчальних програм;
Ø забезпечувати зростання професійної компетентності педагогічних кадрів;
Ø сприяти різними формами і методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів, забезпеченню літературою їхніх соціальних та культурних потреб;
Ø виховувати у школярів культуру, національну свідомість, шанобливе ставлення до книги як джерела знань.
Минулого року пройшлибібліотечні уроки в усіх класах початкової школи. Найактивнішим був_4-А клас (класовод Польова Т.П.) Відбулася зустріч з міським письменником В.В. Дворніченко. На цій зустрічі були присутні учні 4-А, Б, В, 6-А класів.
Створено та активно працює бібліотечний актив «Друзі книги»,в який входять учні 7-А класу. В кожному класі працюють Пости бережливих. За планом роботи в січні буде проведено І тур акції «Живи, книго!».
Підготовлено книжкові виставки , заходи, присвячені визначним датам, за участю вчителів української мови та світової літератури Калинич М.Т., Гноянко Н.А., Гузинець В.М., Сахацької Т.С.:
- К. Чуковський (130 років): книжкова виставка, літературний ранок «В гостях у дедушкиЧуковского»;
- М.Цвєтаєва (120 років): книжкова виставка, вечір поезії «Красною кистью рябина зажглась»;
- С.Крушельницька (140 років):книжкова виставка, літературно-музична година «Її життя – неперевершений успіх і постійне зречення»;
- П.Орлик (340 років): книжкова виставка, усний журнал для 5 – 11 класів;
- Б.Лепкий (140 років):книжкова виставка «Поезіє, розрада одинока», час поезії «Я жив тобою, Україно!»;
- А. Малишко (100 років):книжкова виставка «Розстріляним ходжу по Україні»;
- Г.Сковорода (290 років): книжкова виставка «Поезія та філософія в творчості Г. Сковороди», літературно-музична композиція «Світ ловив мене та не піймав!»
- В.Чорновіл (75 років):книжкова виставка «Могутні масиви народного духу і сил», усний журнал для 5 – 11 класів.
Учні школи забезпечені підручниками на 98%, не отримані підручники з математики у 4 класах, відсутні потрібні підручники з іноземної мови. Профільні класи забезпечені повністю.
У минулому півріччі зафіксовано 157 відвідань шкільної бібліотеки, що в середньомуна учня 5—11 класів складає 0,5 відвідувань, що свідчить про недостатнє охоплення учнів бібліотекою і відсутність дієвого контролю за читанням учнями програмної літератури вчителями школи.
ВИРІШЕНО:
1. Вважати роботу шкільної бібліотеки задовільною.
2. Якісно і своєчаснопроводитисплановані заходи другого півріччя 2012-2013навчального року.
3. Скоординувати роботи шкільної бібліотеки з роботою класоводів, класних керівників, предметних методичних об’єднань.
4. Розробитибібліотечні заходи різних форм та напрямків для залученняучнівшколи в активнішічитачі.
5. Учителям-предметникам встановити контроль за відвідуваннямучнямибібліотекишколи.